Είναι ο επιστημονικός κλάδος που ασχολείται με την πρόληψη, τη διάγνωση και την καταπολέμηση των διαταραχών του λόγου. Κύριο μέλημα είναι η γλωσσική ανάπτυξη ή η διορθωτική παρέμβαση και αποκατάσταση αντιληπτικών, φωνολογικών, λεξικολογικών, εκφραστικών και άλλων διαταραχών του ατόμου το οποίο αντιμετωπίζει προβλήματα στη φωνή ή στο λόγο.Ο θεραπευτής για τη σωστότερη διάγνωση κάνει γενικότερη ανίχνευση της προσωπικότητας του ατόμου, αρχίζοντας από τα συμπτώματα που αυτό παρουσιάζει. Η σωστή διάγνωση βοηθά στην εφαρμογή του καταλληλότερου προγράμματος αντιμετώπισης των δυσκολιών του ατόμου.

Στάδια φυσιολογικής εξέλιξης του λόγου:3 μηνών ,το μωρό μπορεί να ξεχωρίζει τους ήχους που αποτελούν τη γλώσσα μας.4-5 μηνών , μπορεί να προφέρει τους παραπάνω ήχους. 12 μηνών , αρχίζει να λέει καθαρά μερικές λέξεις «Μπαμπά, Μαμά, Παππού, γιαγιά.»1,5 χρονών, ένα παιδί χρησιμοποιεί σωστά 30 περίπου λέξεις.2 χρονών, το λεξιλόγιο του μπορεί να περιλάβει 200-3000 λέξεις. Είναι σε θέση να σχηματίσει μικρές φράσεις, με τρεις λέξεις και με τη δική του φυσικά σύνταξη. 3 χρονών, γνωρίζει περισσότερες από 1000 λέξεις. Ξέρει τον πληθυντικό, τα γένη και τους χρόνους των ρημάτων. Χρησιμοποιεί τώρα γύρω στις τέσσερις με πέντε λέξεις για κάθε φράση. Τα στοιχεία αυτά δεν αποτελούν απόλυτους κανόνες και μπορεί να παρουσιάζουν διαφορές για το κάθε παιδί.